Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

To Facebook ρουφιάνεψε κι άλλο


Για ευνόητους λόγους, έχω κάνει λίστες στο Facebook. Λίστες: Φίλοι, Χ, δουλειά, GIANT ( που είναι η χειρότερη λίστα- βλέπεις next to nothing στο προφιλ μου) και έχω βάλει τους ανάλογους ανθρώπους στην ανάλογη λίστα.
Το να βάλεις τα σωστά privacy settings, έτσι ώστε οι σωστοί άνθρωποι να βλέπουν τις πληροφορίες που θέλεις, είναι δυσκολότερο και από το sudoku. Ακόμα και εγώ που είμαι heavy user του Facebook, δυσκολεύτηκα να βγάλω άκρη, και το χειρότερο είναι ότι ακόμα και αν έχεις βάλει κάποιους ανθρώπους στις λίστες, το news feed τους τροφοδοτεί με πληροφορίες που έχουν αφήσει ανοιχτές οι φίλοι σου.
Αυτό το ανακάλυψα, γιατί είχα βάλει τη μάνα μου σε limited profile, και είδα ότι στο feed της φαινόταν σε ποιους και τι έκανα εγώ like. Ως αποτέλεσμα είχε η μάνα μου να αρχίσει να σκαλίζει τους φίλους μου!
Οπότε, διαβάστε προσεκτικά το παρακάτω άρθρο και προσέξτε γιατί ακόμα περισσότερες ρουφ-ειδήσεις βρίσκονται εδώ και λίγες μέρες στο news feed σας!
Είναι μικρός ο κόσμος..
http://techcrunch.com/2010/04/19/facebook-launches-new-privacy-section-that-may-make-your-head-hurt/
Σας αφήνω με facebook manners :)

4 σχόλια:

  1. καλημέρα,

    Το έχω δουλεψει και εγω πάρα πολυ με τις λίστες..θα ήθελα να κάνουν παραπάνω πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα! Κι εγώ το ίδιο, δεν μπορώ να φανταστώ πως χρησιμοποιεί κανείς το fb με πολλές επαφές αν δεν χρησιμοποιεί λίστες! Τα private settings απ' ότι διαβάζω στο link που μας δίνεις γίνονται όλο και πιο περίπλοκα και ασαφή.. Κάποτε γέλαγα με αυτούς που έλεγαν περι φακελώματος και τα σχετικά. Πλέον όμως βλέπω πως γίνεται πραγματικότητα. Όχι γιατί μας φακελώνει το fb, και κάποια "μυστική υπηρεσία" κλπ. Αντιθέτως, εμείς φακελώνουμε τους εαυτούς μας και τους γνωστούς μας βάζοντας πληροφορίες, tagάροντας άλλους κλπ. Και το φακέλωμα αυτό είναι φυσικά διαθέσιμο για άτομα που δεν θέλουμε να ξέρουν πληροφορίες για μας, όπως πχ αναφέρεις.. η μάνα σου! ή ο εργοδότης σου, ή συνεργάτες σου και δεν ξέρω ποιός άλλος. Οπότε μάλλον ένας είναι ο κανόνας στο fb, ό,τι δεν θέλουμε να ξέρουν άσχετοι για 'μας, δεν το δημοσιεύουμε καθόλου. Ούτε καν σε περιορισμένη λίστα. Ποτέ δεν ξέρεις τι βλακεία θα κάνει το fb και θα τα βγάλει όλα στη φόρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @lambros: ένα που δεν κάνουν είναι να σε προστατεύουν απο το να βλέπουν οι άλλοι την ενασχόληση σου με το facebook.Λάθος.
    @Νίκος: Το κακό είναι οτί για εμένα, καλώς ή κακώς, έχει μετατραπεί σε ένα εργαλείο δουλειάς, και δε γίνεται να απέχω. Οπότε, πρέπει να είμαι ενήμερη για τις δικλείδες ασφαλείας, που ότι και να κάνω, δυστυχώς, δε με προστατεύουν επαρκώς. Αξίζει να σημειωθεί οτι είχα ανοίξει στην αρχή προφίλ ως Νίκη Παπάρογλου :p και μετά έβαλα το κανονικό μου όνομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δεν είχα φίλες στο εξωτερικό θα έκλεινα το λογαριασμό στο fb. Έχει όντως παρα-ρουφιανέψει κι από ότι φαίνεται προσπαθεί να συνδέσει όλα τα άλλα προφιλ που έχουμε μαζί του! ΕΛΕΟΣ!

    Κι εγώ έχω τους πιο πολλούς σε limited profile αλλά δεν το ήξερα ότι μπορεί να δουν πράγματα από news feed φίλων. Αν τους βάλεις όλους σε limited profile μπορεί να λύσεις το θέμα αλλά μετά τι νόημα έχει να έχεις λογαριασμό; Αναρωτιέμαι εγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή